25 augWat is het verschil tussen inbound en contentmarketing?

Inboudn & Content marketing

Content marketing vereist inkomende marketing Marketing is nog nooit zo verwarrend geweest. Tegenwoordig is er inbound marketing, content marketing, account-based marketing, resultaat marketing, Agile marketing, influencer marketing, e-mailmarketing, event marketing, ervaringsgerichte marketing en meer en meer en meer. Ik zou 10 andere soorten marketing kunnen opsommen die u kunt overwegen voor uw bedrijf.

Om te weten wat goed voor u is en om te weten hoeveel u nodig heeft voor uw bedrijf, moet u de verschillen begrijpen, hoe ze in elkaar passen en hoe ze samenwerken om de resultaten te leveren die u nodig hebt om uw bedrijf te laten groeien. Nu richten we ons even op de twee grootste om een goede basisvergelijking te maken. We nemen nu even de twee grootste ‘inbound marketing’ en de contentmarketing. Wat is echt het verschil tussen hen?

Handig om even uit te leggen nu het steeds meer nederlandse marketing bureau’s het amerikaanse voorbeeld van de inbound marketing hype lijken te volgen.

Wat is inbound marketing?

Bij inbound marketing ofwel inkomende marketing zorgt je ervoor dat je de doelgroep aantrekt omdat je een interessante mix biedt die ervoor zorgt dat de doelgroep uitkomt bij jouw diensten, het is gebaseerd op het principe: laat de doelgroep jouw vinden en gebruik geen traditionele marketinginstrumenten, als advertenties, direct mailing en cold calling waarmee je die doelgroep stoort.

Wat is Content marketing?

Dit is een strategische marketingbenadering gericht op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een ​​duidelijk gedefinieerd publiek aan te trekken en te behouden – en uiteindelijk om winstgevende actie van klanten te stimuleren.

Wat is het verschil?

Content marketing omvat duidelijk geen website ontwerp, e-mailmarketing, event marketing of andere soorten marketing, terwijl inbound marketing deze wel omvat. Bij content marketing probeert men ook door relevante informatie haar doelgroep te bereiken maar dit gebeurd meer op een consistent niveau. Denk hierbij aan een uitgever, er wordt content uitgebracht in een vast patroon.

De toon van contentmarketing lijkt hierin iets agressiever dan de inbound marketing. Door het op het reguliere basis plaatsen van content wordt de lezer en doelgroep toch nog opgezocht. Er zit toch nog een kleine push element in. Omdat de doelgroep meer bestookt wordt met content. Inbound marketing heeft veel meer een pull gedachte. De doelgroep moet zelf in aanraking komen met de content en daardoor bij de brand willen blijven. Het is in dat opzicht meer een eigen keuze. In ieder geval dat gevoel moet deze doelgroep in ieder geval hebben.

Maar hoe werken ze dan samen?

Inbound heeft inhoud nodig om te werken, dus inbound marketing en contentmarketing werken samen als componenten. We kunnen binnenkomende marketing niet uitvoeren zonder een duidelijke  inhoud strategie te voeren. Je hebt bijvoorbeeld blog-artikelen nodig, lange-vorm-inhoud zoals eBooks, inhoud voor sociale media en inhoud voor website pagina’s. In essentie wordt de contentmarketing nauw geïntegreerd met de conversiestrategie. Inbound produceert resultaten door content te gebruiken om website bezoekers in leads te veranderen, dus de focus ligt hierbij op het optimaliseren van content en die conversie-ervaring.

Heeft u zowel inkomende marketing als contentmarketing nodig?

Ja, je hebt content marketing nodig, maar je hebt een hele reeks andere inkomende marketingtactieken nodig om resultaten te behalen. Niet alle inkomende marketing is content marketing, maar content marketing maakt deel uit van alle inkomende marketing. Het ene kan dus niet zonder het andere.

De belangrijkste instrumenten bij inbound marketing

Een instrument die inbound marketing absoluut nodig is is vindbaarheid zoals via SEO technieken. Daarnaast moet de doelgroep zich aangesproken voelen op meerdere fronten om een trouwe klant te worden die zich eventueel wil gaan verbinden aan de brand. De toon wordt naarmate de customer journey vaak wel wat commerciëler van aard.

De belangrijkste instrumenten bij contentmarketing

Bij contentmarketing wordt er gewerkt op een structurele basis. De commerciële factor is in tegenstelling tot inbound marketing een stuk lager en werkt vooral op basis van het langzaam winnen van vertrouwen. Dit vertrouwen kan alleen gewonnen door een zo min mogelijk commerciële aanpak te hanteren. Denk hierbij aan het delen van informatie via sociale kanalen, zoals bij het sharing is caring principe. Als de doelgroep jouw content gaat delen dan betekent dit een eerste stap in de binding met jouw product. Het principe achter deze marketing strategie is dus meer gebaseerd op support en loyalty.

Tot slot: is de een dan beter dan de andere?

Zoals we al eerder zeiden hebben ze allebei een belangrijke functie. Maar ze kunnen ook goed samenwerken omdat ze op bepaalde terreinen in elkaars verlengde liggen maar anderzijds ook weer niet. De inbound strategie werkt goed voor bedrijven die inzetten op content die zich inzet via de vindbaarheid via SEO. De content marketing juist weer meer voor bedrijven die zich meer etaleren via de sociale kanalen. Wanneer je dit als bedrijf beide doet dan zou een mix heel goed kunnen werken. Dit komt omdat de toon en doel bij beide hetzelfde is, namelijk door het aanbieden van prikkelende content  een doelgroep aan je zien te binden.

 

21 aprHoe jij hoger in Google komt te staan

Wil jij hoger in Google komen, maar weet je niet hoe? Dan zit je goed. In dit artikel leggen we uit welke factoren jouw positie in Google bepalen en hoe jij aan de hand van deze factoren hoger in Google kunt komen.

Bovenaan in Google komen is echter niet eenvoudig. Er is niet één ding dat je kunt doen om bovenaan in Google te komen. Er zijn heel veel factoren die dit bepalen. Ook gaat het niet snel om hoger in Google te komen. Dit gaat heel geleidelijk. Daarom moet jij ook niet stil gaan staan, maar vaak bezig zijn met het optimaliseren van je website.

Maar hoe doe je dit precies? Door je te richten op onderstaande factoren:

De snelheid van je website
Als jij met je website hoger in Google wilt komen, is het belangrijk dat je website makkelijk te gebruiken is. Hierbij is ook een snelle laadtijd van belang. Als de website niet snel genoeg laadt, dan klikken bezoekers weg. Je zult dat een hoge bounce rate krijgen en hierdoor zal Google je lager ranken in de zoekresultaten. Je kunt de snelheid van je website meten in de Google Page Speed tool. De snelheid van je website hangt samen met de grootte van de afbeeldingen op je website en je hostingpakket.

Houd je aan de richtlijnen van Google
Ook is het erg belangrijk dat je je houdt aan de richtlijnen die Google opgesteld heeft. Logisch, zou je denken. Maar het komt nog steeds voor dat bedrijven zich er niet aan houden. En dit kan niet, want Google bestraft deze sites met een penalty. Na een penalty is het erg moeilijk om een hoog in Google te komen. De richtlijnen zijn opgedeeld in kwaliteitsrichtlijnen en algemene richtlijnen. Om hoger in Google te komen moet je je tenminste houden aan de algemene richtlijnen. Maar wil je een toppositie behalen? Houd je dan ook aan de kwaliteitsrichtlijnen.

Doe een zoekwoordonderzoek
Een zoekwoordonderzoek draagt ook bij aan je positie in Google. Als je weet bij welke zoekwoorden er nog kansen liggen, kun je hierop inspelen en op deze woorden hoog scoren. Zo kom je dus met deze woorden hoger in Google te staan. Je begint een zoekwoordenonderzoek vaak bij de Google Keyword Planner, maar je kunt bijvoorbeeld ook
de keywordplanner van Moz gebruiken. In deze planners kun je zien wat het zoekvolume van je zoekwoord is. Suggesties voor zoekwoorden kun je vinden door de Autosuggest functie van Google te gebruiken.

Je weet nu drie factoren die je ranking in Google bepalen. Er zijn echter meer dan 100 (!) factoren die je precieze positie bepalen. Wil je hoger in Google komen? Zorg dan dat je op de hoogte bent van al deze factoren.

25 mrtSamenwerking tussen Influencers en agency ‘s

De manier van samenwerken tussen merken en influencers is al jaren oud. Hollywood sterren werden ingezet voor make-up en ook voetballers werden het gezicht van allerlei sportmerken. Dit had maar een reden, om het verhaal zo geloofwaardig over te laten komen.

Sinds de ontwikkelingen op social media en de opkomst van invloedrijke bloggers, vloggers en Instagrammers heeft Influencer marketing een grote stap genomen richting de standaardisatie in de marketingstrategie van meerdere organisaties. Tegenwoordig wordt er bij bijna alle organisaties ruimte voor gemaakt in het marketingbudget. Waar je vroeger een bedrag achterhield voor een poster in een bushokje ga je nu opzoek naar een persoon met een groot bereik op onder andere, Instagram of YouTube.

Influencer marketing is HOT Business

Het kan dan wel zo makkelijk klinken maar dat is het niet, je zal met een aantal dingen rekening moeten houden voordat je een succesvolle influencercampagne hebt. Influencer marketing heeft de spelregels door de jaren heen wel een beetje veranderd. Sinds de opkomst van Influencer agencies wordt de nadruk erg op Influencer marketing gelegd. Er is zelfs al een online influencer platform die Influencers aan merken koppelen, denk aan Juulr.com.

Wat voor rol speelt een bureau in Influencer marketing

Het juist opzetten van een samenwerking kan nog wel eens lastig zijn. Om te bepalen welk platform nou het meest interessant is om een campagne mee af te spreken is het goed om vooraf te bepalen welk doel je wil bereiken. Daarna kun je gaan kijken welk bureau in staat is om dat doel te kunnen realiseren.
Influencers zijn dus onderdeel van een netwerk, die via een (on)betaalde of gedeelde aandacht de content van een merk communiceren.

Agencies zonder een eigen netwerk van Influencers werken meer vanuit een merk. ‘Welke Influencer kan dit merk het beste helpen in de communicatie’. Want alle influencers zijn anders! De agencies mét een eigen netwerk hebben de keuze uit hun eigen database met Influencers maar kunnen ook extern aan de slag gaan met het zoeken naar ‘hidden Influencers’. Het voordeel is dat de meeste ‘macro-Influencers’ al in de database zitten, toch zijn die niet altijd de beste oplossing. Micro-Influencers hebben in de meeste gevallen een groter bereik dan de Macro-Influencers, zij hebben meer interactie met hun volgers.

Wat is nu goede Influencer Marketing?

Hier wat tips en tricks om een goed lopende benadering op te zetten as adverteerder.

  1. Dé perfect match

Ga niet opzoek naar de grootste Influencers want de kans bestaat dat deze niet bij je merk of product passen ondanks dat ze een groot bereik hebben. En het draagt al helemaal niet bij als je juist opzoek bent naar een samenwerking op lange termijn.

  1. Geloofwaardigheid

Dit zou wel eens een van de belangrijkste kunnen zijn, en je kan het alleen krijgen als je de juiste Influencers koppelt aan de juiste merken. Zorg voor een gelijkwaardige samenwerking!

  1. Bereik is niet alles

Zorg voor een goede verdeling tussen het bereik en de content, het bereik helpt maar er is meer nodig om de interesse van de doelgroep te wekken. Zorg voor betekenisvolle content.

  1. En als laatste, zoek de samenwerking op!

Niet alleen met de Influencers maar ook als verschillende agencies, een succesvolle Influencer marketingcampagne gaat ook over partnership tussen de agencies. Ieder heeft zijn sterke punten, probeer die te bundelen, ongeacht wie de lead heeft binnengehaald.

Bron: Juulr.com

14 sepTop 5 tips voor een goede website

Als je een website wilt maken, is het van belang dat je dit goed aanpakt. Een website waar niemand opkomt bijvoorbeeld, is nutteloos. Ook een website die niet converteert is nutteloos. In dit artikel heb ik 5 tips voor je om een goede website op te zetten. Als je deze tips volgt, ben je goed op weg naar een goede website. Lees dus snel verder!

1. SEO optimalisatie

SEO optimalisatie is voor iedere website erg belangrijk. SEO betekent eigenlijk dat je je website optimaliseert voor de zoekmachines. Als zoekmachines je website goed kunnen vinden, zullen mensen vanuit de zoekmachines ook eerder jouw website bezoeken! Het is hierbij van belang dat je goed zoekwoordonderzoek doen. Het is namelijk belangrijk dat er wel genoeg mensen naar het zoekwoord zoeken waarop jij je SEO doet. Ook moet er niet te veel concurrentie zijn en moet het mogelijk zijn om hoog in de zoekresultaten te komen. Dit is de eerste stap naar een goede website.

2. Kwalitatieve content

Als je eenmaal bezoekers op je website krijgt door je SEO optimalisatie, moeten deze mensen wel geboeid worden zodat zij op je website blijven! Ook kan content veel doen om mensen te overtuigen om bijvoorbeeld iets te kopen. Daarnaast wil je bijvoorbeeld content maken voor iedere stap in de customer journey voor een klant. Je hele content strategie kan je dan instellen op de klantenreis.

3. Conversie optimalisatie

Met conversie optimalisatie ga je je website zo instellen dat mensen eerder geneigd zijn om een aanvraag te doen, of wat voor actie te voltooien wat jij ook maar wilt. Dit kan door quick wins te implementeren, maar ook door bijvoorbeeld A/B tests te draaien. Het is in ieder geval goed om op deze manier over je website te denken.

4. Betaalde campagnes

Om direct bezoekers naar je website te halen kan je adverteren in de zoekmachines. Ook kan dit op bijvoorbeeld social media. Zo krijg je direct bezoekers op je website, in tegenstelling tot een SEO traject, wat tijd kost om mensen te trekken. Hiermee kan je dus direct resultaat hebben en direct aanvragen krijgen!

5. Modern design

Een modern design wekt vertrouwen op bij potentiële klanten. Ook is de website dan voor mensen makkelijker te bedienen. Dit kan er in zijn totaliteit voor zorgen dat mensen sneller iets kopen en dat jouw website dus oplevert wat jij hoopt dat het oplevert!

Conclusie

De bovengenoemde tips helpen jouw nieuwe website naar nieuwe hoogtes. Als je deze tips volgt maak je een goede start met een nieuwe website.

11 meiSEO is een uitmuntend middel om uw website meer bekendheid te geven

SEO is een uitmuntend middel om uw website meer bekendheid te geven zodat u meer verkoopt via het internet. Het is echter niet eenvoudig om dit zelf te doen. Vooral het schrijven van goede teksten voor SEO vormt voor vele mensen een flink obstakel. Gelukkig zijn er in het Nederlandse taalgebied voldoende professionele tekstschrijvers voor websites te vinden die u dit karwei uit handen kunnen nemen.

Vaak zult u -als u meer wilt verkopen- verlegen zitten om wervende teksten. Afhankelijk van het product of dienst die u aan de man wil brengen zal de toonzetting daarvoor verschillen zijn, maar voor de structuur wordt meestal een beproefd concept gebruikt zoals AIDA. In dit marketing model wordt de volgende opbouw gebruikt voor een tekst:

  • Aandacht vangen van de lezer
  • De voordelen van uw product of dienst benadrukken
  • Zorgen dat de bezoeker het graag wil hebben
  • Een oproep tot actie, liefst met een aanbieding

SEO en het AIDA model

Er zijn vele vrijheden geoorloofd in dit AIDA model. Als u een externe tekstschrijver inhuurt is het verstandig hem de ruimte te geven om creatief te zijn. Een ervaren tekstschrijver zal hier blij mee zijn en het zal de kwaliteit van de tekst ten goede komen.

Hoewel dit model al bijna een eeuw geleden werd bedacht is het nog steeds zeer actueel en effectief. Voor SEO kan het dan ook prima worden toegepast met succes.

Wanneer u op deze manier SEO teksten laat schrijven door een professionele tekstschrijver, zal deze normaliter de informatie over uw bedrijf van uw website halen. Was er dus volop dat daar niets wordt beweerd wat niet waar is. Want als klanten uw producten of diensten bestellen en bijvoorbeeld uw service blijkt tegen te vallen, dan bent u hen voor altijd kwijt.

U kunt die schuld niet neerleggen bij de tekstschrijver en het zou jammer zijn van uw investering in SEO.

10 novHet belang van content marketing

“Ik heb toch helemaal geen content marketing nodig?” Dit is een veelgehoorde zin die in deze tijd eigenlijk niet meer klopt. Hoe vroeger nog puur voor de zoekmachine werd geschreven, is dat nu eigenlijk not done meer. Zoekmachines zoals Google willen steeds meer relevante content aanbieden, zodat de bezoeker de juiste informatie vindt. En via je website is dat natuurlijk een goede manier om met goede content bezoekers te overtuigen langer op de website te blijven, terug te komen of een actie uit te voeren.

Mond op mond reclame

We leven in een samenleving waarin mond op mond reclame een groot deel speelt in het succes van je bedrijf. Als je waardevolle content hebt, wordt dat door mensen gedeeld. Hierdoor zal je doelgroep makkelijker bereikt worden waardoor er ook een grotere kans op actie is. Maar ook als je net een nieuw bedrijf bent, is het goed voor je naamsbekendheid. Hoe vaker iets wordt gedeeld, hoe meer mensen het zien. Als het de juiste content is, zullen mensen je naam ook onthouden. Er kan heel veel geïnvesteerd worden in het trekken van bezoekers naar de website, maar zolang de content niet goed is, vinden er minder conversies plaats.

Welke content moet ik inzetten?

Content is niet alleen een platte tekst. Content is veel meer. Je kunt denken aan infographics, video’s, prijsvragen, polls, nieuwsberichten, reviews, evenementen en noem maar op! Alles dat je kunt bedenken om je site te vullen en je doel van informeren te bereiken. Hieronder staat een afbeelding die is gemaakt door Zazzle en laat goed zien welke content je het beste in welke processen kunt inzetten om je doel te bereiken.
content-matrix

Beter dan advertenties?

Dat content per se beter is dan adverteren kunnen we eigenlijk niet zeggen. Wel zijn er verschillende feiten die kunnen aangeven dat puur geld gooien in advertenties niet altijd meer de juiste manier is. Zo hebben veel mensen een adblocker geïnstalleerd waardoor ze jouw advertentie niet eens meer zien. Zo kun je een deel van de doelgroep mislopen. Ook zijn er zo vreselijk veel advertenties te zien, dat 86% van de consumenten last heeft van zogeheten bannerblindheid. Als je vraagt welke advertenties ze gezien hebben, zullen ze het niet meer weten.

Delen, delen, delen

In principe zullen de meeste websites hun site als basiscommunicatiemiddel willen gebruiken. Echter leven we in een wereld van sharing is caring. Zorg dus ook dat je zelf social media kanalen hebt, maar ook de nodige buttons zodat content direct vanaf je site gedeeld kan worden. En niet alleen bezoekers kunnen je content delen, je kunt ook zelf je content de wereld in helpen. Deel op elk kanaal dat je hebt een bericht zodra jij nieuwe content hebt. Zo zal het altijd wel ergens worden opgepakt. En wie weet…als je echt iets leuks te melden hebt, gaat je verhaal wel viral!

26 augWat is Linkbuilding?

Linkbuilding is het genereren van links naar je website via externe websites. Linkopbouw is dus heel belangrijk als men wil dat de eigen site wordt teruggevonden en als men veel bezoekers wenst aan te trekken. Het is essentieel om een paar goede links naar je site te genereren. Het doel is om zo hoog mogelijk te scoren met een site bij een zoekmachine, dit wil zeggen dat de site gemakkelijker gevonden wordt door bezoekers en dat de site ook zelfs wordt bezocht.

Hoe kan men optimaal links naar een website generen?

  • Via het verspreiden van artikelen en persberichten een andere website
  • Het uitwisselen van links
  • Het aanmelden van de site bij de verschillende zoekmachines
  • Via actief te zijn op andere sites of gebruikersfora en zo te linken naar de eigen website

Nog meer tips voor linkbuilding

  1. Men kan gemakkelijk de eigen website toevoegen aan een bedrijvengids op het internet. Zo krijgt de site al een aantal gewenste links en wordt het opgenomen in een bedrijvenbestand.
  2. Schrijf een aantal review en plaatst ze op de eigen site. Als u de fabrikanten contacteer zullen deze een link willen plaatsen naar hun review op uw site.
  3. Link zelf naar andere sites of blogs die interessant zijn. Zij doen meestal hetzelfde voor u ook.
  4. Vraag aan uw klanten of ze een link naar uw site willen plaatsen.
  5. Voeg je site zoveel mogelijk toe aan startpagina’s of zoekmachines.
  6. Deel je site zoveel mogelijk op sociale media zoals facebook, twitter, instagram. Links via de sociale media zijn de toekomst en scoren hoog.
  7. Maak een blog aan over uw site en plaats daar regelmatig interessante artikelen en natuurlijk een link naar uw site.

Het allerbeste is natuurlijk om te kiezen voor linkbuilding uitbesteden. Hierdoor schakelt u een professioneel bedrijf in die ervoor zorgt dat u in de top van Google zichtbaar bent.

14 aprInformatie over je webshop bezoekers benutten

Wanneer je weet wat voor soort bezoekers je op jouw webshop hebt en welke variant er het meeste komt kun je deze informatie benutten. Zo kunt je bijvoorbeeld bepaalde elementen van jouw webshop optimaliseren om meer conversie te genereren.

De verschillende soorten bezoekers

Elke website heeft bezoekers waar onderscheid in is te maken. We hebben ze even op een rijtje gezet met de eigenschappen van de bezoeker.

De spontane bezoeker. Deze bezoeker komt met even neuzen op jouw website en kijkt vooral naar het gehele plaatje. Denk hierbij aan interactie, afbeeldingen, geschreven teksten, keurmerken en is erg gevoelig voor hoe de website overkomt.

De humanistische bezoeker. Wat voor deze bezoeker belangrijk is zijn de meningen van andere mensen, hij/zij zal de mening van een ander erg serieus nemen en geeft dan ook graag zijn/haar eigen mening.

De methodische bezoeker. De feiten zijn het belangrijkst voor deze bezoeker, hij/zij is opzoek naar belangrijke en uitgebreide informatie over het product of de dienst. De spontane mening van een ander doet hem/haar niks. Er wordt veel tijd genomen bij het aanschaffen.

De competitieve bezoeker. Deze bezoeker is snel, gefocussed om zichzelf te verbeteren en kijkt ook zoals de methodische bezoeker naar de feiten. De bezoeker kijkt bijvoorbeeld of de producten er goedkoper zijn dan op andere webshops. Hij/zij is doelgericht opzoek.

Maar wat kun je nou met deze informatie?

Door het optimaliseren van het aankoop traject en de totale look and feel van jouw website aan de hand van deze informatie kan een groei opleveren in jouw conversie. Het is zaak dat dit op de juiste manier wordt aangepakt. Om dit succesvol aan te doen is het aan te raden om met een e-commerce strategie bureau in zee te gaan. Zij zijn dé experts die je nodig hebt.

07 decZoekmachine optimalisatie de basis

Zoekmachine optimalisatie is belangrijk voor een ieder die een website heeft.
Je kan dagelijks uren en uren werken aan een website maar als deze niet gevonden wordt in de zoekresultaten van Google heb je er weinig aan.
Een website hoort immers bezoek te krijgen, als je niet goed of helemaal niet voorkomt in Google heb je niets aan een website.
Hoe kan je een website zo optimaliseren dat deze beter wordt gevonden in Google?

Titel, beschrijving en zoekmachine optimalisatie

De titel van een website is het belangrijkste.
In de titel moeten je keywords zitten, de woorden waarop je gevonden wilt worden in Google.
Als je belangrijkste keyword zoekmachine optimalisatie is, moet je deze term opnemen in de titel.
Je moet de term ook opnemen in je meta description, ook wel bekend als de Google beschrijving.
Een iedere webpagina moet een eigen unieke titel en meta description hebben.

Content en zoekmachine optimalisatie

Content, waaronder met name tekst en afbeeldingen, zijn erg belangrijk.
Een tekst moet uit minimaal 250, liefst 300 woorden bestaan.
Daarnaast moet je in de tekst je zoektermen opnemen.
Als je zoektermen ‘zoekmachine optimalisatie’ en ‘website verbeteren’ zijn, moet je deze termen dus opnemen in de tekst.
Zorg dat je dit niet te vaak doet, maximaal 5% van alle tekst mag je zoektermen bevatten.
Vroeger scoorden websites wel eens op het veelvuldige gebruik van hetzelfde keyword of een zoekterm, soms gebruikte men een enkel woord talloze keren in een klein stukje tekst.
Tegenwoordig ziet Google dat als keyword spamming, een website wordt erop afgestraft.

Ook afbeeldingen zijn belangrijk.
Geef een afbeelding dezelfde naam als je belangrijkste zoekterm of keyword, bijvoorbeeld; zoekmachine-optimalisatie.jpg
Je kan een afbeelding voorzien van een ‘alt’ tag, gebruik hierin je belangrijkste zoekterm of keyword.

Dit waren enkele voorbeelden van zaken die je kan doen op je website zelf.
Maar je kan ook veel doen buiten je website om deze beter vindbaar te maken.
Denk aan het gebruik van social media, waaronder Google+
Maar denk vooral aan backlinks, links die naar je website wijzen.
Het is belangrijk dat deze links van websites komen die hetzelfde onderwerp en dezelfde taal hebben als je eigen website.
Je kan op allerlei manieren aan links komen maar links kopen is geen aanrader.
Je weet nooit of men de link laat staan, of de waarde van de link hetzelfde blijft.
In sommige gevallen verkopen websites links en plaatsen ze honderden links op 1 webpagina.
Google geeft de webpagina een lagere waarde, pagerank, waardoor je link waardeloos is geworden.
In sommige gevallen moet je per maand betalen voor een link, je betaald dan maandelijks een behoorlijk bedrag om een beetje in Google te blijven staan, erg zonde van het geld.
De beste links krijg je doordat mensen zelf links naar je website plaatsen, ze vinden de informatie op je website bruikbaar en willen het delen.
Ook kan je artikelen schrijven op gastblogs en andere websites, waar je links in achterlaat.

09 junOnline vindbaarheid verbeteren

Wanneer je op zoek bent naar een product, dienst of informatie, waar begint je zoektocht? Waarschijnlijk is je antwoord dat je via internet en dan vooral via Google begint te zoeken. Als bedrijf zijnde wil je dan natuurlijk dat jouw website bovenaan in Google komt te staan als je doelgroep naar jouw oplossingen zoekt. Je online vindbaarheid verbeteren is een proces dat constant en op een structurele wijze onderhouden moet worden. Op internet is er veel informatie te lezen over hoe websites de online vindbaarheid kunnen verbeteren. Maar dit is niet op maat toegespitst voor je eigen website. Bovendien staat er zo ongelooflijk veel informatie op internet dat veel ondernemers de weg kwijt raken. Teveel bomen in het bos zeg maar. Dus hoe kan jij beter gevonden worden in de zoekmachines? Waar moet je beginnen en wat moet er verbeterd worden aan je website? Laat een persoonlijke SEO website analyseuitvoeren zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Online vindbaarheid verbeteren voor nieuwe bezoekers

Als tegenargument geven ondernemers vaak aan dat zij al prima vindbaar zijn in Google. Als zij namelijk hun bedrijfsnaam in Google typen dan staan ze netjes bovenaan. Daar hebben ze natuurlijk helemaal gelijk in. Maar hoe weten mensen die een probleem hebben waar jij de oplossing voor hebt wat jouw bedrijfsnaam is? Zij zullen hele andere zoektermen of zelfs volledige vragen in Google typen om tot de juiste informatie te komen. Zonde als alleen je concurrenten tussen die resultaten staan. Daarnaast wordt de spraakopdracht van Google (vooral via smartphones) steeds vaker gebruikt waardoor mensen op een andere manier zoeken. Wanneer je hierin niet meegaat zal je online vindbaarheid nooit verbeteren.

Verdubbel je conversie

Een SEO scan laat je niet alleen zien welke punten er niet correct zijn, een degelijke scan vertelt je ook waarom dit niet goed is en hoe je dit het beste kunt verbeteren. Je krijgt meteen inzicht in de voordelen als je bepaalde punten verbetert en structureel blijft aanpakken. Je zal zien dat je website binnen de kortste keren veel meer bezoekers krijgt en een hogere conversie! Wees een slimme ondernemer en laat vandaag nog je website analyseren op de belangrijkste SEO factoren en blijf je concurrenten voor!