07 decZoekmachine optimalisatie de basis

Zoekmachine optimalisatie is belangrijk voor een ieder die een website heeft.
Je kan dagelijks uren en uren werken aan een website maar als deze niet gevonden wordt in de zoekresultaten van Google heb je er weinig aan.
Een website hoort immers bezoek te krijgen, als je niet goed of helemaal niet voorkomt in Google heb je niets aan een website.
Hoe kan je een website zo optimaliseren dat deze beter wordt gevonden in Google?

Titel, beschrijving en zoekmachine optimalisatie

De titel van een website is het belangrijkste.
In de titel moeten je keywords zitten, de woorden waarop je gevonden wilt worden in Google.
Als je belangrijkste keyword zoekmachine optimalisatie is, moet je deze term opnemen in de titel.
Je moet de term ook opnemen in je meta description, ook wel bekend als de Google beschrijving.
Een iedere webpagina moet een eigen unieke titel en meta description hebben.

Content en zoekmachine optimalisatie

Content, waaronder met name tekst en afbeeldingen, zijn erg belangrijk.
Een tekst moet uit minimaal 250, liefst 300 woorden bestaan.
Daarnaast moet je in de tekst je zoektermen opnemen.
Als je zoektermen ‘zoekmachine optimalisatie’ en ‘website verbeteren’ zijn, moet je deze termen dus opnemen in de tekst.
Zorg dat je dit niet te vaak doet, maximaal 5% van alle tekst mag je zoektermen bevatten.
Vroeger scoorden websites wel eens op het veelvuldige gebruik van hetzelfde keyword of een zoekterm, soms gebruikte men een enkel woord talloze keren in een klein stukje tekst.
Tegenwoordig ziet Google dat als keyword spamming, een website wordt erop afgestraft.

Ook afbeeldingen zijn belangrijk.
Geef een afbeelding dezelfde naam als je belangrijkste zoekterm of keyword, bijvoorbeeld; zoekmachine-optimalisatie.jpg
Je kan een afbeelding voorzien van een ‘alt’ tag, gebruik hierin je belangrijkste zoekterm of keyword.

Dit waren enkele voorbeelden van zaken die je kan doen op je website zelf.
Maar je kan ook veel doen buiten je website om deze beter vindbaar te maken.
Denk aan het gebruik van social media, waaronder Google+
Maar denk vooral aan backlinks, links die naar je website wijzen.
Het is belangrijk dat deze links van websites komen die hetzelfde onderwerp en dezelfde taal hebben als je eigen website.
Je kan op allerlei manieren aan links komen maar links kopen is geen aanrader.
Je weet nooit of men de link laat staan, of de waarde van de link hetzelfde blijft.
In sommige gevallen verkopen websites links en plaatsen ze honderden links op 1 webpagina.
Google geeft de webpagina een lagere waarde, pagerank, waardoor je link waardeloos is geworden.
In sommige gevallen moet je per maand betalen voor een link, je betaald dan maandelijks een behoorlijk bedrag om een beetje in Google te blijven staan, erg zonde van het geld.
De beste links krijg je doordat mensen zelf links naar je website plaatsen, ze vinden de informatie op je website bruikbaar en willen het delen.
Ook kan je artikelen schrijven op gastblogs en andere websites, waar je links in achterlaat.

09 junOnline vindbaarheid verbeteren

Wanneer je op zoek bent naar een product, dienst of informatie, waar begint je zoektocht? Waarschijnlijk is je antwoord dat je via internet en dan vooral via Google begint te zoeken. Als bedrijf zijnde wil je dan natuurlijk dat jouw website bovenaan in Google komt te staan als je doelgroep naar jouw oplossingen zoekt. Je online vindbaarheid verbeteren is een proces dat constant en op een structurele wijze onderhouden moet worden. Op internet is er veel informatie te lezen over hoe websites de online vindbaarheid kunnen verbeteren. Maar dit is niet op maat toegespitst voor je eigen website. Bovendien staat er zo ongelooflijk veel informatie op internet dat veel ondernemers de weg kwijt raken. Teveel bomen in het bos zeg maar. Dus hoe kan jij beter gevonden worden in de zoekmachines? Waar moet je beginnen en wat moet er verbeterd worden aan je website? Laat een persoonlijke SEO website analyseuitvoeren zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Online vindbaarheid verbeteren voor nieuwe bezoekers

Als tegenargument geven ondernemers vaak aan dat zij al prima vindbaar zijn in Google. Als zij namelijk hun bedrijfsnaam in Google typen dan staan ze netjes bovenaan. Daar hebben ze natuurlijk helemaal gelijk in. Maar hoe weten mensen die een probleem hebben waar jij de oplossing voor hebt wat jouw bedrijfsnaam is? Zij zullen hele andere zoektermen of zelfs volledige vragen in Google typen om tot de juiste informatie te komen. Zonde als alleen je concurrenten tussen die resultaten staan. Daarnaast wordt de spraakopdracht van Google (vooral via smartphones) steeds vaker gebruikt waardoor mensen op een andere manier zoeken. Wanneer je hierin niet meegaat zal je online vindbaarheid nooit verbeteren.

Verdubbel je conversie

Een SEO scan laat je niet alleen zien welke punten er niet correct zijn, een degelijke scan vertelt je ook waarom dit niet goed is en hoe je dit het beste kunt verbeteren. Je krijgt meteen inzicht in de voordelen als je bepaalde punten verbetert en structureel blijft aanpakken. Je zal zien dat je website binnen de kortste keren veel meer bezoekers krijgt en een hogere conversie! Wees een slimme ondernemer en laat vandaag nog je website analyseren op de belangrijkste SEO factoren en blijf je concurrenten voor!

07 decHoog in Google komen met linkbuilding

Linkbuilding is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie1. Het houdt in dat website A een link naar website B maakt. Hoe meer relevante links naar website B gaan, hoe belangrijker Google denkt dat website B is. Google ziet een link als een stem. Hoe meer stemmen er op website B hoe belangrijker Google denkt dat hij is. Zo kom je hoog in Google!

Het hele proces van het verkrijgen van links op andere pagina’s valt onder ‘linkbuilding’ Het onderzoeken welke webpagina’s geschikt zijn om naar website B te kunnen linken is een tijdrovende klus. Het gaat hierbij niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.

Voorbeeld

Philips is een groot internationaal opererend bedrijf. Dagelijks zitten er meer dan duizend bezoekers op de website van Philips; www.philips.nl. Google ziet onder andere aan de bezoekersaantallen dat www.philips.nl een belangrijke website is en er belangrijke informatie opstaat waar een bezoeker naar op zoek is. Daarom zet Google deze bovenaan in de zoekresultaten. De website van Philips heeft daarom een grote waarde.

Jij hebt een website over elektronica (website X). Wanneer er op www.philips.nl een linkje van website X staat, dan gaat Google ervan uit dat website X ook belangrijk is, omdat deze ‘gekoppeld’ is met de website (www.philips.nl) en gerelateerd is aan het onderwerp van www.philips.nl: elektronica. Omdat Google al geconstateerd heeft dat www.philips.nl een belangrijke website is, is de waarde van de link (naar website X) heel groot. Daarom zal ook Google website X ook hoger in de zoekresultaten plaatsen.

21 aprLinkbuilding inschakelen

Een professionele linkbuilding via het internet inschakelen?

Het aanvragen van offertes voor zoekmachine optimalisatie diensten is nu op het internet zeer gemakkelijk. Het enige wat u hoeft te doen is een offerte formulier in te vullen en de rest gaat direct goed! Linkbuildingpakketten.com heeft alle goede zoekmachine optimalisatie experts in hun bestand staan, waardoor het een heel makkelijk procedure wordt om de beste voorstellen in uw mailbox te te krijgen. Al deze SEO en linkbuilding experts zijn onderzocht en nagetrokken en alleen diegene met de beste scores worden toegevoegd aan het systeem.

Op deze manier hoeft u geen vergelijkingen meer met andere bedrijven te maken en hoeft u dus niet heel lang sites door te spitten en prijzen te vergelijken. U krijgt in 1 keer de beste offertes binnen van de beste SEO professionals van ons land. Dat is simpel! Vergelijk dus direct de diensten van een SEO bedrijf met een ander en zie wat zij voor meerwaarde kunnen hebben voor uw bedrijf.

Linkbuildingpakketten.com doet dit geheel gratis en zonder winst te maken. Een betere uitleg in de wereld van SEO is het enige doel! Het komt gewoon vaak voor dat mensen worden voor het lapje gehouden door bedrijven die niet weten waar ze mee bezig zijn. Op deze manier zal iedereen gemakkelijk bedrijven met elkaar kunnen vergelijken.

21 junGoogle apps for business

Het is vast iedereen wel eens overkomen, je kan een bestand niet meer terug vinden op de computer, je hebt een bestand verkeerd opgeslagen of je computer crasht en al je bestanden zijn verloren. Het zou toch heerlijk zijn als je hier nooit meer zorgen over hoeft te maken? Dat kan met Google apps for business. Maar wat is dit eigenlijk?

Mogelijkheden Google apps for business

Met Google apps for business kunnen alle documenten, presentaties, video’s etc. worden opgeslagen in de cloud. Deze documenten kunnen overal en vanaf elke werkplek worden beheerd, bewerkt en uitgevoerd. Hierbij is er ook de mogelijkheid om met collega’s samen te werken binnen dezelfde documenten op hetzelfde moment. Op deze manier worden de wijzigingen van jou en alle collega’s direct doorgevoerd en dankzij de online chatfunctie kan er ook overlegd worden over bepaalde items. Met Google apps for business maakt het niet meer uit vanaf welke plek je werkt, je kunt altijd (gratis) met alle collega’s in contact komen en samen de perfecte presentaties in elkaar zetten. Daarnaast is het ook mogelijk om de agenda’s van jouw collega’s in te zien en e-mails sturen. Onder andere kunnen de volgende producten in de Google apps for business pakketten zitten:

–        Gmail

–        Google Agenda

–        Google Drive

–        Google Documenten

–        Presentaties

Google apps for business is dus echt heel erg handig, alles wordt een stuk flexibeler hierdoor. Wanneer je bijvoorbeeld in het buitenland bent voor een zakenreis, en jouw collega is op kantoor en heeft jouw hulp nodig of je moet nog enkele wijzigingen uitleggen kan dit perfect met Google apps for business. Bespaar geld, tijd en je bent snel en flexibel