Email marketing

Emailmarketing is de nieuwe vorm van marketing die iedere organisatie kan helpen om aan verschillende organisatiedoelen te voldoen. Wat zou nou de voordelen van e-mailmarketing en hoe kan je het best te werk gaan?  

De voordelen

Er zijn meerdere voordelen te bedenken waarom je marketing over de e-mail moet gaan doen. Zo wordt e-mailmarketing aangeraden omdat dit veel goedkoper is dan vele andere vormen van marketing. Je hebt bij het verzenden van e-mails namelijk geen kosten van bijvoorbeeld het drukken en verzenden van de brieven. Bovendien gaat er minder tijd en werk in zitten. Met een druk op de knop zijn alle mails verzonden. Het mooie is, dat ze ook direct worden ontvangen. Er gaat dus geen levertijd overheen.

Wat echter wel van belang is, is dat je de beschikking hebt over een groot e-mail database. Deze kan je zelf hebben samengesteld, door huidige klanten te vragen naar hun e-mailadres. Op die manier kan je bestaande klanten blijven contacteren. Hiermee kan je de klantrelatie verbeteren en ze een herhaal aankoop proberen te laten doen. Bovendien zorgt een goede klantrelatie voor mond-tot-mond reclame door de consumenten onderling. Uw klanten zullen dus reclame maken voor uw organisatie uit tevredenheid, naar hun kenniskring.

Doelgroep aanspreken via Mailmaps

Echter wil je als organisatie zelf ook nieuwe consumenten aanspreken. Maar hoe doe je dit als je verder geen e-mailadressen tot je beschikking hebt, dan die van je huidige klanten? Daarvoor kan je Mailmaps inschakelen. Mailmaps is een organisatie die helpt bij het doen van mailmarketing. Zo hebben zij de beschikking tot een mailbestand van ruim 4 miljoen consumenten, over heel Nederland, waar u gebruik van kunt maken. Het mooie van dit klantbestand is dat alle consumenten zich hebben ingeschreven omdat ze graag reclame en promotie mailtjes willen ontvangen via de e-mail. U weet dus dat de e-mails die u verstuurd, goed ontvangen zullen worden en niet direct zonder interesse verwijderd zullen worden.

Iedereen die zich heeft ingeschreven heeft ook zijn of haar woonplaats, leeftijd en geslacht ingevuld. Hierdoor weet je naar welke personen je wel een mailtje moet sturen, en welke personen niet. Via een tool die Mailmaps op haar site heeft staan, kan je heel goed jou doelgroep selecteren.

Je zal dus alleen een mail sturen naar die personen die tot je doelgroep behoren en die graag een reclame mail ontvangen. Hiermee verdoe je geen tijd en geld aan consumenten die buiten je doelgroep zitten.

Comments are closed.