14 aprInformatie over je webshop bezoekers benutten

Wanneer je weet wat voor soort bezoekers je op jouw webshop hebt en welke variant er het meeste komt kun je deze informatie benutten. Zo kunt je bijvoorbeeld bepaalde elementen van jouw webshop optimaliseren om meer conversie te genereren.

De verschillende soorten bezoekers

Elke website heeft bezoekers waar onderscheid in is te maken. We hebben ze even op een rijtje gezet met de eigenschappen van de bezoeker.

De spontane bezoeker. Deze bezoeker komt met even neuzen op jouw website en kijkt vooral naar het gehele plaatje. Denk hierbij aan interactie, afbeeldingen, geschreven teksten, keurmerken en is erg gevoelig voor hoe de website overkomt.

De humanistische bezoeker. Wat voor deze bezoeker belangrijk is zijn de meningen van andere mensen, hij/zij zal de mening van een ander erg serieus nemen en geeft dan ook graag zijn/haar eigen mening.

De methodische bezoeker. De feiten zijn het belangrijkst voor deze bezoeker, hij/zij is opzoek naar belangrijke en uitgebreide informatie over het product of de dienst. De spontane mening van een ander doet hem/haar niks. Er wordt veel tijd genomen bij het aanschaffen.

De competitieve bezoeker. Deze bezoeker is snel, gefocussed om zichzelf te verbeteren en kijkt ook zoals de methodische bezoeker naar de feiten. De bezoeker kijkt bijvoorbeeld of de producten er goedkoper zijn dan op andere webshops. Hij/zij is doelgericht opzoek.

Maar wat kun je nou met deze informatie?

Door het optimaliseren van het aankoop traject en de totale look and feel van jouw website aan de hand van deze informatie kan een groei opleveren in jouw conversie. Het is zaak dat dit op de juiste manier wordt aangepakt. Om dit succesvol aan te doen is het aan te raden om met een e-commerce strategie bureau in zee te gaan. Zij zijn dé experts die je nodig hebt.

Comments are closed.