14 sepTop 5 tips voor een goede website

Als je een website wilt maken, is het van belang dat je dit goed aanpakt. Een website waar niemand opkomt bijvoorbeeld, is nutteloos. Ook een website die niet converteert is nutteloos. In dit artikel heb ik 5 tips voor je om een goede website op te zetten. Als je deze tips volgt, ben je goed op weg naar een goede website. Lees dus snel verder!

1. SEO optimalisatie

SEO optimalisatie is voor iedere website erg belangrijk. SEO betekent eigenlijk dat je je website optimaliseert voor de zoekmachines. Als zoekmachines je website goed kunnen vinden, zullen mensen vanuit de zoekmachines ook eerder jouw website bezoeken! Het is hierbij van belang dat je goed zoekwoordonderzoek doen. Het is namelijk belangrijk dat er wel genoeg mensen naar het zoekwoord zoeken waarop jij je SEO doet. Ook moet er niet te veel concurrentie zijn en moet het mogelijk zijn om hoog in de zoekresultaten te komen. Dit is de eerste stap naar een goede website.

2. Kwalitatieve content

Als je eenmaal bezoekers op je website krijgt door je SEO optimalisatie, moeten deze mensen wel geboeid worden zodat zij op je website blijven! Ook kan content veel doen om mensen te overtuigen om bijvoorbeeld iets te kopen. Daarnaast wil je bijvoorbeeld content maken voor iedere stap in de customer journey voor een klant. Je hele content strategie kan je dan instellen op de klantenreis.

3. Conversie optimalisatie

Met conversie optimalisatie ga je je website zo instellen dat mensen eerder geneigd zijn om een aanvraag te doen, of wat voor actie te voltooien wat jij ook maar wilt. Dit kan door quick wins te implementeren, maar ook door bijvoorbeeld A/B tests te draaien. Het is in ieder geval goed om op deze manier over je website te denken.

4. Betaalde campagnes

Om direct bezoekers naar je website te halen kan je adverteren in de zoekmachines. Ook kan dit op bijvoorbeeld social media. Zo krijg je direct bezoekers op je website, in tegenstelling tot een SEO traject, wat tijd kost om mensen te trekken. Hiermee kan je dus direct resultaat hebben en direct aanvragen krijgen!

5. Modern design

Een modern design wekt vertrouwen op bij potentiële klanten. Ook is de website dan voor mensen makkelijker te bedienen. Dit kan er in zijn totaliteit voor zorgen dat mensen sneller iets kopen en dat jouw website dus oplevert wat jij hoopt dat het oplevert!

Conclusie

De bovengenoemde tips helpen jouw nieuwe website naar nieuwe hoogtes. Als je deze tips volgt maak je een goede start met een nieuwe website.

11 meiSEO is een uitmuntend middel om uw website meer bekendheid te geven

SEO is een uitmuntend middel om uw website meer bekendheid te geven zodat u meer verkoopt via het internet. Het is echter niet eenvoudig om dit zelf te doen. Vooral het schrijven van goede teksten voor SEO vormt voor vele mensen een flink obstakel. Gelukkig zijn er in het Nederlandse taalgebied voldoende professionele tekstschrijvers voor websites te vinden die u dit karwei uit handen kunnen nemen.

Vaak zult u -als u meer wilt verkopen- verlegen zitten om wervende teksten. Afhankelijk van het product of dienst die u aan de man wil brengen zal de toonzetting daarvoor verschillen zijn, maar voor de structuur wordt meestal een beproefd concept gebruikt zoals AIDA. In dit marketing model wordt de volgende opbouw gebruikt voor een tekst:

  • Aandacht vangen van de lezer
  • De voordelen van uw product of dienst benadrukken
  • Zorgen dat de bezoeker het graag wil hebben
  • Een oproep tot actie, liefst met een aanbieding

SEO en het AIDA model

Er zijn vele vrijheden geoorloofd in dit AIDA model. Als u een externe tekstschrijver inhuurt is het verstandig hem de ruimte te geven om creatief te zijn. Een ervaren tekstschrijver zal hier blij mee zijn en het zal de kwaliteit van de tekst ten goede komen.

Hoewel dit model al bijna een eeuw geleden werd bedacht is het nog steeds zeer actueel en effectief. Voor SEO kan het dan ook prima worden toegepast met succes.

Wanneer u op deze manier SEO teksten laat schrijven door een professionele tekstschrijver, zal deze normaliter de informatie over uw bedrijf van uw website halen. Was er dus volop dat daar niets wordt beweerd wat niet waar is. Want als klanten uw producten of diensten bestellen en bijvoorbeeld uw service blijkt tegen te vallen, dan bent u hen voor altijd kwijt.

U kunt die schuld niet neerleggen bij de tekstschrijver en het zou jammer zijn van uw investering in SEO.

10 novHet belang van content marketing

“Ik heb toch helemaal geen content marketing nodig?” Dit is een veelgehoorde zin die in deze tijd eigenlijk niet meer klopt. Hoe vroeger nog puur voor de zoekmachine werd geschreven, is dat nu eigenlijk not done meer. Zoekmachines zoals Google willen steeds meer relevante content aanbieden, zodat de bezoeker de juiste informatie vindt. En via je website is dat natuurlijk een goede manier om met goede content bezoekers te overtuigen langer op de website te blijven, terug te komen of een actie uit te voeren.

Mond op mond reclame

We leven in een samenleving waarin mond op mond reclame een groot deel speelt in het succes van je bedrijf. Als je waardevolle content hebt, wordt dat door mensen gedeeld. Hierdoor zal je doelgroep makkelijker bereikt worden waardoor er ook een grotere kans op actie is. Maar ook als je net een nieuw bedrijf bent, is het goed voor je naamsbekendheid. Hoe vaker iets wordt gedeeld, hoe meer mensen het zien. Als het de juiste content is, zullen mensen je naam ook onthouden. Er kan heel veel geïnvesteerd worden in het trekken van bezoekers naar de website, maar zolang de content niet goed is, vinden er minder conversies plaats.

Welke content moet ik inzetten?

Content is niet alleen een platte tekst. Content is veel meer. Je kunt denken aan infographics, video’s, prijsvragen, polls, nieuwsberichten, reviews, evenementen en noem maar op! Alles dat je kunt bedenken om je site te vullen en je doel van informeren te bereiken. Hieronder staat een afbeelding die is gemaakt door Zazzle en laat goed zien welke content je het beste in welke processen kunt inzetten om je doel te bereiken.
content-matrix

Beter dan advertenties?

Dat content per se beter is dan adverteren kunnen we eigenlijk niet zeggen. Wel zijn er verschillende feiten die kunnen aangeven dat puur geld gooien in advertenties niet altijd meer de juiste manier is. Zo hebben veel mensen een adblocker geïnstalleerd waardoor ze jouw advertentie niet eens meer zien. Zo kun je een deel van de doelgroep mislopen. Ook zijn er zo vreselijk veel advertenties te zien, dat 86% van de consumenten last heeft van zogeheten bannerblindheid. Als je vraagt welke advertenties ze gezien hebben, zullen ze het niet meer weten.

Delen, delen, delen

In principe zullen de meeste websites hun site als basiscommunicatiemiddel willen gebruiken. Echter leven we in een wereld van sharing is caring. Zorg dus ook dat je zelf social media kanalen hebt, maar ook de nodige buttons zodat content direct vanaf je site gedeeld kan worden. En niet alleen bezoekers kunnen je content delen, je kunt ook zelf je content de wereld in helpen. Deel op elk kanaal dat je hebt een bericht zodra jij nieuwe content hebt. Zo zal het altijd wel ergens worden opgepakt. En wie weet…als je echt iets leuks te melden hebt, gaat je verhaal wel viral!

26 augWat is Linkbuilding?

Linkbuilding is het genereren van links naar je website via externe websites. Linkopbouw is dus heel belangrijk als men wil dat de eigen site wordt teruggevonden en als men veel bezoekers wenst aan te trekken. Het is essentieel om een paar goede links naar je site te genereren. Het doel is om zo hoog mogelijk te scoren met een site bij een zoekmachine, dit wil zeggen dat de site gemakkelijker gevonden wordt door bezoekers en dat de site ook zelfs wordt bezocht.

Hoe kan men optimaal links naar een website generen?

  • Via het verspreiden van artikelen en persberichten een andere website
  • Het uitwisselen van links
  • Het aanmelden van de site bij de verschillende zoekmachines
  • Via actief te zijn op andere sites of gebruikersfora en zo te linken naar de eigen website

Nog meer tips voor linkbuilding

  1. Men kan gemakkelijk de eigen website toevoegen aan een bedrijvengids op het internet. Zo krijgt de site al een aantal gewenste links en wordt het opgenomen in een bedrijvenbestand.
  2. Schrijf een aantal review en plaatst ze op de eigen site. Als u de fabrikanten contacteer zullen deze een link willen plaatsen naar hun review op uw site.
  3. Link zelf naar andere sites of blogs die interessant zijn. Zij doen meestal hetzelfde voor u ook.
  4. Vraag aan uw klanten of ze een link naar uw site willen plaatsen.
  5. Voeg je site zoveel mogelijk toe aan startpagina’s of zoekmachines.
  6. Deel je site zoveel mogelijk op sociale media zoals facebook, twitter, instagram. Links via de sociale media zijn de toekomst en scoren hoog.
  7. Maak een blog aan over uw site en plaats daar regelmatig interessante artikelen en natuurlijk een link naar uw site.

Het allerbeste is natuurlijk om te kiezen voor linkbuilding uitbesteden. Hierdoor schakelt u een professioneel bedrijf in die ervoor zorgt dat u in de top van Google zichtbaar bent.

14 aprInformatie over je webshop bezoekers benutten

Wanneer je weet wat voor soort bezoekers je op jouw webshop hebt en welke variant er het meeste komt kun je deze informatie benutten. Zo kunt je bijvoorbeeld bepaalde elementen van jouw webshop optimaliseren om meer conversie te genereren.

De verschillende soorten bezoekers

Elke website heeft bezoekers waar onderscheid in is te maken. We hebben ze even op een rijtje gezet met de eigenschappen van de bezoeker.

De spontane bezoeker. Deze bezoeker komt met even neuzen op jouw website en kijkt vooral naar het gehele plaatje. Denk hierbij aan interactie, afbeeldingen, geschreven teksten, keurmerken en is erg gevoelig voor hoe de website overkomt.

De humanistische bezoeker. Wat voor deze bezoeker belangrijk is zijn de meningen van andere mensen, hij/zij zal de mening van een ander erg serieus nemen en geeft dan ook graag zijn/haar eigen mening.

De methodische bezoeker. De feiten zijn het belangrijkst voor deze bezoeker, hij/zij is opzoek naar belangrijke en uitgebreide informatie over het product of de dienst. De spontane mening van een ander doet hem/haar niks. Er wordt veel tijd genomen bij het aanschaffen.

De competitieve bezoeker. Deze bezoeker is snel, gefocussed om zichzelf te verbeteren en kijkt ook zoals de methodische bezoeker naar de feiten. De bezoeker kijkt bijvoorbeeld of de producten er goedkoper zijn dan op andere webshops. Hij/zij is doelgericht opzoek.

Maar wat kun je nou met deze informatie?

Door het optimaliseren van het aankoop traject en de totale look and feel van jouw website aan de hand van deze informatie kan een groei opleveren in jouw conversie. Het is zaak dat dit op de juiste manier wordt aangepakt. Om dit succesvol aan te doen is het aan te raden om met een e-commerce strategie bureau in zee te gaan. Zij zijn dé experts die je nodig hebt.

07 decZoekmachine optimalisatie de basis

Zoekmachine optimalisatie is belangrijk voor een ieder die een website heeft.
Je kan dagelijks uren en uren werken aan een website maar als deze niet gevonden wordt in de zoekresultaten van Google heb je er weinig aan.
Een website hoort immers bezoek te krijgen, als je niet goed of helemaal niet voorkomt in Google heb je niets aan een website.
Hoe kan je een website zo optimaliseren dat deze beter wordt gevonden in Google?

Titel, beschrijving en zoekmachine optimalisatie

De titel van een website is het belangrijkste.
In de titel moeten je keywords zitten, de woorden waarop je gevonden wilt worden in Google.
Als je belangrijkste keyword zoekmachine optimalisatie is, moet je deze term opnemen in de titel.
Je moet de term ook opnemen in je meta description, ook wel bekend als de Google beschrijving.
Een iedere webpagina moet een eigen unieke titel en meta description hebben.

Content en zoekmachine optimalisatie

Content, waaronder met name tekst en afbeeldingen, zijn erg belangrijk.
Een tekst moet uit minimaal 250, liefst 300 woorden bestaan.
Daarnaast moet je in de tekst je zoektermen opnemen.
Als je zoektermen ‘zoekmachine optimalisatie’ en ‘website verbeteren’ zijn, moet je deze termen dus opnemen in de tekst.
Zorg dat je dit niet te vaak doet, maximaal 5% van alle tekst mag je zoektermen bevatten.
Vroeger scoorden websites wel eens op het veelvuldige gebruik van hetzelfde keyword of een zoekterm, soms gebruikte men een enkel woord talloze keren in een klein stukje tekst.
Tegenwoordig ziet Google dat als keyword spamming, een website wordt erop afgestraft.

Ook afbeeldingen zijn belangrijk.
Geef een afbeelding dezelfde naam als je belangrijkste zoekterm of keyword, bijvoorbeeld; zoekmachine-optimalisatie.jpg
Je kan een afbeelding voorzien van een ‘alt’ tag, gebruik hierin je belangrijkste zoekterm of keyword.

Dit waren enkele voorbeelden van zaken die je kan doen op je website zelf.
Maar je kan ook veel doen buiten je website om deze beter vindbaar te maken.
Denk aan het gebruik van social media, waaronder Google+
Maar denk vooral aan backlinks, links die naar je website wijzen.
Het is belangrijk dat deze links van websites komen die hetzelfde onderwerp en dezelfde taal hebben als je eigen website.
Je kan op allerlei manieren aan links komen maar links kopen is geen aanrader.
Je weet nooit of men de link laat staan, of de waarde van de link hetzelfde blijft.
In sommige gevallen verkopen websites links en plaatsen ze honderden links op 1 webpagina.
Google geeft de webpagina een lagere waarde, pagerank, waardoor je link waardeloos is geworden.
In sommige gevallen moet je per maand betalen voor een link, je betaald dan maandelijks een behoorlijk bedrag om een beetje in Google te blijven staan, erg zonde van het geld.
De beste links krijg je doordat mensen zelf links naar je website plaatsen, ze vinden de informatie op je website bruikbaar en willen het delen.
Ook kan je artikelen schrijven op gastblogs en andere websites, waar je links in achterlaat.

09 junOnline vindbaarheid verbeteren

Wanneer je op zoek bent naar een product, dienst of informatie, waar begint je zoektocht? Waarschijnlijk is je antwoord dat je via internet en dan vooral via Google begint te zoeken. Als bedrijf zijnde wil je dan natuurlijk dat jouw website bovenaan in Google komt te staan als je doelgroep naar jouw oplossingen zoekt. Je online vindbaarheid verbeteren is een proces dat constant en op een structurele wijze onderhouden moet worden. Op internet is er veel informatie te lezen over hoe websites de online vindbaarheid kunnen verbeteren. Maar dit is niet op maat toegespitst voor je eigen website. Bovendien staat er zo ongelooflijk veel informatie op internet dat veel ondernemers de weg kwijt raken. Teveel bomen in het bos zeg maar. Dus hoe kan jij beter gevonden worden in de zoekmachines? Waar moet je beginnen en wat moet er verbeterd worden aan je website? Laat een persoonlijke SEO website analyseuitvoeren zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Online vindbaarheid verbeteren voor nieuwe bezoekers

Als tegenargument geven ondernemers vaak aan dat zij al prima vindbaar zijn in Google. Als zij namelijk hun bedrijfsnaam in Google typen dan staan ze netjes bovenaan. Daar hebben ze natuurlijk helemaal gelijk in. Maar hoe weten mensen die een probleem hebben waar jij de oplossing voor hebt wat jouw bedrijfsnaam is? Zij zullen hele andere zoektermen of zelfs volledige vragen in Google typen om tot de juiste informatie te komen. Zonde als alleen je concurrenten tussen die resultaten staan. Daarnaast wordt de spraakopdracht van Google (vooral via smartphones) steeds vaker gebruikt waardoor mensen op een andere manier zoeken. Wanneer je hierin niet meegaat zal je online vindbaarheid nooit verbeteren.

Verdubbel je conversie

Een SEO scan laat je niet alleen zien welke punten er niet correct zijn, een degelijke scan vertelt je ook waarom dit niet goed is en hoe je dit het beste kunt verbeteren. Je krijgt meteen inzicht in de voordelen als je bepaalde punten verbetert en structureel blijft aanpakken. Je zal zien dat je website binnen de kortste keren veel meer bezoekers krijgt en een hogere conversie! Wees een slimme ondernemer en laat vandaag nog je website analyseren op de belangrijkste SEO factoren en blijf je concurrenten voor!

07 decHoog in Google komen met linkbuilding

Linkbuilding is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie1. Het houdt in dat website A een link naar website B maakt. Hoe meer relevante links naar website B gaan, hoe belangrijker Google denkt dat website B is. Google ziet een link als een stem. Hoe meer stemmen er op website B hoe belangrijker Google denkt dat hij is. Zo kom je hoog in Google!

Het hele proces van het verkrijgen van links op andere pagina’s valt onder ‘linkbuilding’ Het onderzoeken welke webpagina’s geschikt zijn om naar website B te kunnen linken is een tijdrovende klus. Het gaat hierbij niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.

Voorbeeld

Philips is een groot internationaal opererend bedrijf. Dagelijks zitten er meer dan duizend bezoekers op de website van Philips; www.philips.nl. Google ziet onder andere aan de bezoekersaantallen dat www.philips.nl een belangrijke website is en er belangrijke informatie opstaat waar een bezoeker naar op zoek is. Daarom zet Google deze bovenaan in de zoekresultaten. De website van Philips heeft daarom een grote waarde.

Jij hebt een website over elektronica (website X). Wanneer er op www.philips.nl een linkje van website X staat, dan gaat Google ervan uit dat website X ook belangrijk is, omdat deze ‘gekoppeld’ is met de website (www.philips.nl) en gerelateerd is aan het onderwerp van www.philips.nl: elektronica. Omdat Google al geconstateerd heeft dat www.philips.nl een belangrijke website is, is de waarde van de link (naar website X) heel groot. Daarom zal ook Google website X ook hoger in de zoekresultaten plaatsen.

21 aprLinkbuilding inschakelen

Een professionele linkbuilding via het internet inschakelen?

Het aanvragen van offertes voor zoekmachine optimalisatie diensten is nu op het internet zeer gemakkelijk. Het enige wat u hoeft te doen is een offerte formulier in te vullen en de rest gaat direct goed! Linkbuildingpakketten.com heeft alle goede zoekmachine optimalisatie experts in hun bestand staan, waardoor het een heel makkelijk procedure wordt om de beste voorstellen in uw mailbox te te krijgen. Al deze SEO en linkbuilding experts zijn onderzocht en nagetrokken en alleen diegene met de beste scores worden toegevoegd aan het systeem.

Op deze manier hoeft u geen vergelijkingen meer met andere bedrijven te maken en hoeft u dus niet heel lang sites door te spitten en prijzen te vergelijken. U krijgt in 1 keer de beste offertes binnen van de beste SEO professionals van ons land. Dat is simpel! Vergelijk dus direct de diensten van een SEO bedrijf met een ander en zie wat zij voor meerwaarde kunnen hebben voor uw bedrijf.

Linkbuildingpakketten.com doet dit geheel gratis en zonder winst te maken. Een betere uitleg in de wereld van SEO is het enige doel! Het komt gewoon vaak voor dat mensen worden voor het lapje gehouden door bedrijven die niet weten waar ze mee bezig zijn. Op deze manier zal iedereen gemakkelijk bedrijven met elkaar kunnen vergelijken.

21 junGoogle apps for business

Het is vast iedereen wel eens overkomen, je kan een bestand niet meer terug vinden op de computer, je hebt een bestand verkeerd opgeslagen of je computer crasht en al je bestanden zijn verloren. Het zou toch heerlijk zijn als je hier nooit meer zorgen over hoeft te maken? Dat kan met Google apps for business. Maar wat is dit eigenlijk?

Mogelijkheden Google apps for business

Met Google apps for business kunnen alle documenten, presentaties, video’s etc. worden opgeslagen in de cloud. Deze documenten kunnen overal en vanaf elke werkplek worden beheerd, bewerkt en uitgevoerd. Hierbij is er ook de mogelijkheid om met collega’s samen te werken binnen dezelfde documenten op hetzelfde moment. Op deze manier worden de wijzigingen van jou en alle collega’s direct doorgevoerd en dankzij de online chatfunctie kan er ook overlegd worden over bepaalde items. Met Google apps for business maakt het niet meer uit vanaf welke plek je werkt, je kunt altijd (gratis) met alle collega’s in contact komen en samen de perfecte presentaties in elkaar zetten. Daarnaast is het ook mogelijk om de agenda’s van jouw collega’s in te zien en e-mails sturen. Onder andere kunnen de volgende producten in de Google apps for business pakketten zitten:

–        Gmail

–        Google Agenda

–        Google Drive

–        Google Documenten

–        Presentaties

Google apps for business is dus echt heel erg handig, alles wordt een stuk flexibeler hierdoor. Wanneer je bijvoorbeeld in het buitenland bent voor een zakenreis, en jouw collega is op kantoor en heeft jouw hulp nodig of je moet nog enkele wijzigingen uitleggen kan dit perfect met Google apps for business. Bespaar geld, tijd en je bent snel en flexibel